Tam Biet zuidoost azie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van mariellejeroenkleinegelink - WaarBenJij.nu Tam Biet zuidoost azie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van mariellejeroenkleinegelink - WaarBenJij.nu

Tam Biet zuidoost azie

Door: marielle

21 December 2015 | Vietnam, Hanoi

Ondertussen zijn we alweer aan het einde van het eerste deel van onze reis. Tijd (hoog tijd) voor weer een bericht.

We zijn nu bijna zes weken onderweg. We zijn vanuit thailand, door Cambodja en uiteindelijk door Vietnam gereisd per vliegtuig, bus, fiets, tuktuk, auto, boot, motor en trein (stoelen en sleepers). Ik zal niet al te uitgebreid de reis beschrijven, want dan zit je over een paar uur nog te turen op ons bericht. Enkele hoogtepunten sinds Ayutthaya waren:

Siem Reap (Cambodja)
Overweldigend mooie, oude tempels en uiteraard Ankor Wat.
Battambang
Het echte Cambodja zonder hordes touristen en een hele leuke kookworkshop bij een kok thuis op het platteland.

Phnom Penh
Cocktails drinken in een oud vervallen frans koloniale villa.

Kep
“The crabmarket” en een idyllische bungalow in de jungle.

Phu Quoc (Vietnam)
Strand en snorkelen.

Saigon
Long drinks met uitzicht over de stad vanaf een rooftopbar.

Mui Ne
Bungalow aan het strand en een hele goede privé -surfles.

Dalat
Dalat en omgeving verkend met een easyrider tocht op een motor.

Hoi An
Mooi oud Unesco stadje, helaas met veel regen. Oude champa ruïnes en een mooie tocht over de Hai Van Pass met de Marble Mountains.

Hue
De citadel van de oude koning en een fietstocht naar het binnenland met pagodes.

Dong Hoi
Prachtige grotten in Phong Nha Ke Bang en gezellige avonden met zeer interessante verhalen van een Amerikaanse veteraan die heeft gevochten in de Vietnamoorlog.

Halong Bay
Cruise 2 nachten in een van de natuurwonderen van de wereld.

Hanoi
Bruisende, levendige stad met kleine straatjes, heerlijk eten en de oudste universiteit van Vietnam.

Kortom ẃe hebben al heel wat meegemaakt en vele mensen ontmoet. Van gekke mensen die zomaar flesjes uit mijn handen trekken tot hele lieve die tot het uiterste gaan om iets voor ons te doen, zoals een honeymoon cadeau op de cruise met een volledig uitgesneden watermeloen en een heerlijke taart voor ons. Gelukkig heel wat meer van de tweede categorie dan van de eerste.

De volgende stop is Taiwan.

• 21 December 2015 - 18:24

Erika:

Heel leuk om te lezen over alles wat jullie al hebben gedaan en gezien!!
    En wat een mooie foto's! Veel plezier met het vervolg!
    Groeten uit een druilerig Overvecht