Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van mariellejeroenkleinegelink - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van mariellejeroenkleinegelink - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

10 November 2015 | Thailand, Ayutthaya

And so it begins.......we zijn er!

Na twee vluchten met een overstap op het ultra moderne vliegveld van Doha, zijn we geland in Bangkok. Omdat we best moe waren hebben we een taxi genomen. En na vele grote snelwegen en een aantal files zijn we eindelijk op onze eerste bestemming aangekomen, Ayutthaya. Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand en heeft prachtige tempels.

Vijf minuten na aankomst begon het heel hard te regenen. De loungeruimte van ons guesthouse Goodmorning Tamarind was de ideale plek om alvast wat te lezen over de stad. En meteen te leren dat muggen mij echt heel erg leuk vinden. s Avonds hebben we kennis gemaakt met de Thaise keuken bij een restaurant met terras aan het water. De 1e pittigheidstest hebben we goed doorstaan.

We zijn een paar dagen in Ayutthaya en dan vliegen we naar Siem Reap, Cambodja.